NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA - CSS/DZIEKANAT
Podczas wizyty w CSS:
- Zaktualizujesz legitymację studencką
- Otrzymasz zaświadczenie o statusie studenta
- Złożysz podanie do dziekana (także on-line)
- Otrzymasz hasło dostępu do konta studenckiego
- Otrzymasz skierowanie na badania
Sprawy on-line (mail wysłany wyłącznie z konta studenckiego):
- Wnioski o zmiany grupy
- Wnioski o powtarzanie przedmiotu
- Wnioski u urlop
- Prośba o wystawienie zaświadczenia o studiowaniu (status studenta)
- Podania do dziekana
Czego nie załatwisz w dziekanacie?
Nie usprawiedliwisz nieobecności. Nieobecności usprawiedliwia się u prowadzącego zajęcia
1) Jakie warunki musi spełnić kandydat, by zostać przyjętym na Wydział Architektury?
Wszelkie informacje dotyczące wymagań dla kandydatów na Wydział Architektury, można znaleźć na stronie rekrutacji: https://www.put.poznan.pl/pl/rekrutacja
2) W jaki sposób uzyskać informację o przyjęciu na studia?
https://www.put.poznan.pl/rekrutacja
3) Gdzie znajduje się dziekanat?
Obsługa studentów studiów stacjonarnych (Architektura i Architektura Wnętrz I i II stopień) odbywa się w Centrum Spraw Studenckich (CSS) w pokoju numer 17 w budynku A1 (z zegarem).
Godziny pracy dziekanatu dostępne są na stronie: https://zco.put.poznan.pl/pl/kontakt/
Telefon: +48 61 665 3255
Email: css.dziekanat@put.poznan.pl
Obowiązuje system kolejkowy.
4) W jakich godzinach otwarty jest dziekanat?
poniedziałek – nieczynne
wtorek, czwartek – 11:00 – 17:00
środa, piątek – 10:30 – 14:30
5) Czy zajęcia mogą być prowadzone/odrabiane w formie zdalnej?
Zajęcia na Wydziale Architektury nie mogą być prowadzone, ani odrabiane zdalnie.
6) Jak mogę ubiegać się o miejsce w akademiku?
https://www.put.poznan.pl/domy-studenckie
7) Gdzie znajdę aktualny plan zajęć?
Aktualny plan zajęć znajduje się na koncie studenckim USOS oraz na stronie WA w zakładce „Student > Plany zajęć”.
8) Gdzie znajdę program studiów?
Na stronie WA, w zakładce „Student”.
9) Czy zajęcia są obowiązkowe?
Zgodnie z regulaminem studiów udział w ćwiczeniach, laboratoriach i projektach jest obowiązkowy i kontrolowany przez prowadzącego. Każdy wykładowca indywidualnie informuje o możliwych nieobecnościach w ciągu trwania semestru.
10) Czy muszę chodzić na wykłady?
Wykłady nie są obowiązkowe, ale obecność ułatwia przyswojenie materiału ☺
11) Czy można ubezpieczyć się na uczelni?
Informacje dot. aktualnej oferty ubezpieczenia na uczelni znajdziesz tu: https://put.poznan.pl/ubezpieczenia
12) Jak mogę otrzymać zaświadczenie studenckie?
Należy napisać maila na adres css.dziekanat@put.poznan.pl z prośbą o przygotowanie zaświadczenia. Proszę podać informację, w jakim języku ma być przygotowane zaświadczenie - polskim czy angielskim.
13) Czy szkolenie BHP jest obowiązkowe?
Tak, jest obowiązkowe.
14) Jak mogę połączyć się z wifi na uczelni?
Prosimy skorzystać z instrukcji: https://instrukcje.put.poznan.pl/jak-podlaczyc-sie-do-sieci eduroam-wifi/
15) Ile wynosi opłata za powtarzanie przedmiotu?
Opłaty są naliczane zgodnie z Zarządzeniem Rektora w sprawie wysokości, szczegółowych zasad pobierania oraz warunków l trybu zwalniania z opłat w danym roku akademickim. Dokumenty znajdują się pod linkiem: https://put.poznan.pl/oplaty
16) Gdzie znajdę konsultacje pracowników dydaktycznych?
https://architektura.put.poznan.pl/konsultacje?title=KONSULTACJE
17) Gdzie złożyć dokumenty w sprawie stypendium?
https://www.put.poznan.pl/swiadczenia-i-stypendia-0
18) Mam do powtórzenia przedmiot, co mam zrobić?
https://zco.put.poznan.pl/pl/powtarzanie-przedmiotu/
19) Kiedy muszę składać wniosek o powtarzanie przedmiotu?
Wniosek o powtarzanie przedmiotu złóż przed rozpoczęciem lub najpóźniej na początku semestru, w którym powtarzany przedmiot będzie realizowany. Jest to szczególnie ważne, gdyż przed rozpoczęciem powtarzanych zajęć musisz uzgodnić z prowadzącym sposób ich rozliczenia.
20) Jak mogę zmienić kierunek studiów?
https://zco.put.poznan.pl/pl/zmiana-kierunku-studiow/
21) Chcę zmienić grupę. Jak to zrobić?
Wnioski o zmianę grupy zajęciowej przyjmowane są mailowo pod adresem: css.dziekanat@put.poznan.pl . Wniosek należy złożyć nie później niż w pierwszych dwóch tygodniach od rozpoczęcia semestru.
22) Jak uzyskać zgodę na Indywidualną Organizację Studiów?
O IOS mogą się ubiegać studenci:
a. szczególnie uzdolnieni i wyróżniający się w nauce;
b. znajdujący się w trudnej sytuacji życiowej tj. studenci niepełnosprawni, studentki w ciąży, studenci będący rodzicami, studenci, których stan zdrowia tego wymaga;
c. biorący udział w zawodach sportowych na poziomie krajowym lub międzynarodowym;
d. którym powierzono liczne zadania w związku z działalnością Uczelni;
e. przyjęci na studia na podstawie § 3 ust. 5, w stosunku do których potwierdzono efekty uczenia się.
Jeśli student spełnia powyższe kryteria musi złożyć stosowny wniosek do dziekanatu (osobiście lub drogą mailową)
23) Nie jestem zapisany do żadnej grupy, co mam zrobić?
Prosimy o kontakt: zco.dziekanat@put.poznan.pl
24) Co zrobić, jeśli zgubi się legitymację?
https://zco.put.poznan.pl/pl/wydanie-duplikatu-wymiana-legitymacji-studenckiej/
25) Jak mogę przedłużyć legitymację?
Legitymację można przedłużyć tylko w CSS kolejno od 15.10 lub 15.03
26) Ilu przedmiotów mogę nie zaliczyć, by kontynuować naukę w kolejnym semestrze?
Maksymalna suma punktów, jakich może brakować studentowi do zaliczenia semestru to 14 pkt. ECTS. Zatem ilość możliwych niezaliczonych przedmiotów wiąże się z tym, ile punktów ECTS ma dany przedmiot.
27) Jak mogę otrzymać zgodę na urlop dziekański?
https://zco.put.poznan.pl/pl/urlop/
28) Jeżeli jestem na urlopie dziekańskim, to nadal mam status studenta?
W okresie urlopu student zachowuje prawa studenta z zastrzeżeniem, iż prawo do świadczeń dla studentów Uczelni w tym okresie regulują odrębne przepisy.
29) Nie było mnie na egzaminie, co mam zrobić?
Należy zgłosić się do prowadzącego, albo zostanie wyznaczony 2 termin, albo przedmiot trzeba będzie powtórzyć.
30) Chcę zrezygnować ze studiów, jak wygląda procedura?
https://zco.put.poznan.pl/pl/rezygnacja-ze-studiow/
31) Nie widzę swojej wpłaty za legitymację/warunek na koncie w USOSie, co mam zrobić?
Proszę zgłosić to do dziekanatu w CSS.
32) Gdzie mam złożyć wniosek o stypendium, jakie są terminy składania takich wniosków?
Wnioski o stypendium składane są w systemie informatycznym Uczelni. Szczegóły na temat świadczeń znajdują się na stronie: https://www.put.poznan.pl/swiadczenia
33) Czy mogę otrzymać zaświadczenie o średniej?
Tak, proszę napisać maila do dziekanatu w SCC z prośbą o takie zaświadczenie.
34) Nie mogę zapisać się na e-kursy, co mam zrobić?
Proszę skontaktować się z prowadzącym zajęcia, który ma możliwość dopisania studenta do kursu.
35) Czy praktyki są obowiązkowe?
Tak, są obowiązkowe. Wszelkie informacje dotyczące praktyk na WA PP można znaleźć tu: https://architektura.put.poznan.pl/praktyka-zawodowa
36) Zapomniałem/am hasła do konta studenckiego, co zrobić?
Należy skorzystać z procedury odzyskiwania hasła (jeżeli taka możliwość została poprawnie skonfigurowana w systemie) lub zgłosić się osobiście do dziekanatu w SCC po odbiór nowego hasła.
37) Jak mogę skontaktować się z dziekanem ds. studenckich?
Godziny dyżurów dostępne są na stronie: https://zco.put.poznan.pl/pl/prodziekani-studia stacjonarne/
38) Nie mogę dostać się na parking, legitymacja nie działa.
Proszę napisać w tej sprawie maila na adres: support@mcp.pl
39) Chcę skorzystać z modelarni, jak mogę to zrobić?
Wszelkie informacje dot. korzystania z modelarni można znaleźć tu: https://architektura.put.poznan.pl/student/laboratoria/model-lab-009
40) Kiedy mogę odebrać dyplom?
Informacje o możliwości odbioru dyplomu znajdują się na stronie https://www.put.poznan.pl/odbior-dyplomow
41) Czy mogę wznowić się na samą obronę pracy dyplomowej?
W przypadku skreślenia z powodu nie złożenia pracy dyplomowej, nie można wznowić się wyłącznie na obronę pracy dyplomowej. Wznowienie następuje na ostatni semestr studiów.
42) Nie uda mi się złożyć pracy w określonym terminie, co mam zrobić?
https://zco.put.poznan.pl/pl/przedluzenie-terminu-zlozenia-pracy-dyplomowej/
43) Ile muszę zapłacić za studia?
Opłaty pobierane są zgodnie z Zarządzeniem Rektora w sprawie wysokości, szczegółowych zasad pobierania oraz warunków i trybu zwalniania z opłat w danym roku akademickim. Dokumenty można znaleźć pod linkiem: https://put.poznan.pl/oplaty
44) Ile muszę zapłacić za egzamin poprawkowy?
Opłaty pobierane są zgodnie z Zarządzeniem Rektora w sprawie wysokości, szczegółowych zasad pobierania oraz warunków i trybu zwalniania z opłat w danym roku akademickim. Dokumenty można znaleźć pod linkiem: https://put.poznan.pl/oplaty