Studia I stopnia (First cycle studies) - kierunek Architektura/Architecure

Informacje dla Studentów 7 i 8 semestru studiów I stopnia/Information for students of the 7th and 8th semester of first-cycle studies

WYBÓR PROMOTORA (sem 7)

Wybór promotora odbywa się poprzez ekurs, wspólny dla kierunków architektura oraz architektura wnętrz.
Studenci zostają poinformowani o uruchomieniu kursu w osobnym komunikacie.
Procedura zapisów będzie wyglądać w ten sposób:
1. Studenci wgrywają portfolio do odpowiedniego modułu zadanie, zgodnie z wymaganiami (max 20MB): 

  1. Projekty architektoniczne – rzuty, przekroje, plan zagospodarowania, detale, krótki opis rozwiązań technicznych, wizualizacje, szkice ideowe, zdjęcia makiety – najlepsze 3 projekty, 1 projekt na 1 planszy.
  2. Projekty urbanistyczne – zestawienie powierzchni terenu, rzuty, przekroje terenu, wizualizacje, detale, krótki opis – najlepsze 3 projekty, 1 projekt na 1 planszy.
  3. Prace graficzne -  do 8 prac, w tym przynajmniej 3 prace wykonane ołówkiem na formacie 50x70. Tematyka prac powinna pokazywać przestrzeń narysowaną z natury lub z wyobraźni oraz uwzględniać zasady perspektywy, właściwej kompozycji pracy, kadrowania, światłocienia itp., 1 projekt na 1 planszy.


2. Studenci zaznaczają preferowanego promotora na liście – można wskazać tylko jedną osobę.
 

WAŻNE:
Informacje dotyczące promotorów są umieszczone w opisach grup. Limit osób w grupie wynika ze standardów kształcenia architektów i wewnętrznych ustaleń związanych z innymi obowiązkami pracowników. Promotorzy nie będą mogli przyjąć więcej osób, niż wskazaną w opisie.
3. Promotorzy akceptują wybranych studentów (kolejność zgłoszeń nie ma znaczenia)
4. Osoby niewybrane dostają mail z informacją o konieczności ponownego wyboru.
Procedura powtarza się 3 razy – po zakończeniu trzeciej tury wolni studenci zostaną losowo dopisani do wolnych Promotorów.


CHOICE OF THE SUPERVISOR (semester 7)

The selection of the supervisor takes place through an e-course common to the fields of architecture and interior design.
Students are informed about the launch of the course in a separate message.
The registration procedure will look like this:
1. Students upload their portfolio to the appropriate task module, in accordance with the instructions provided (max 20MB): 

  1. Architectural projects - projections, sections, development plan, details, brief description of technical solutions, visualisations, concept sketches, mock-up photographs - best 3 projects, 1 project on 1 board.
  2. Urban design projects - site plan, projections, sections of the site, visualisations, details, brief description - best 3 projects, 1 project on 1 board.
  3. Graphic works - up to 8 works, including at least 3 works in pencil on 50x70 format. The subject matter of the works should show space drawn from nature or from imagination and take into account the principles of perspective, proper composition of the work, framing, chiaroscuro, etc., 1 project on 1 board.


2. Students mark their preferred supervisor on the list - only one person can be indicated.
 

IMPORTANT:
Information about promoters is included in the group descriptions. The limit of people results from the standards of architect education and internal arrangements related to other employee duties. The promoters will not be able to accept more people than those indicated in the description.
3. Promoters accept selected students (the order of applications does not matter)
4. Unselected people receive an e-mail informing them that they need to be re-elected.
The procedure is repeated 3 times - after the third round, free students will be randomly added to available Supervisors.



WYBÓR TEMATU PRACY DYPLOMOWEJ

Temat pracy dyplomowej powinien zostać wskazany przed rozpoczęciem semestru dyplomowego.

W tym celu należy złożyć w systemie USOS APD zgłoszenie tematu pracy dyplomowej:

  • Wniosek zakłada promotor, w porozumieniu ze studentem uzupełnia dane dotyczące pracy, następnie student podpisuje wniosek (elektronicznie w systemie) - termin do końca semestru zimowego

  • przed rozpoczęciem semestru letniego właściwa Komisja Wydziałowa akceptuje kartę tematu pracy.

Do 30 czerwca semestru letniego (dyplomowego) należy wgrać pracę do systemu USOS APD - za termin złożenia pracy uważa się moment zaakceptowania pracy w systemie przez Promotora (po zapoznaniu się z wynikiem badania antyplagiatowego JSA) - UWAGA - należy uwzględnić czas na badanie - od 24 do 48 h (przy dużym obłożeniu).

W przypadku dyplomów inżynierskich nie ma możliwości realizowania tematów własnych. Materiały do tematów prac inżynierskich znajdują się na platformie ekursy.put.poznan.pl

CHOOSING THE TOPIC OF DIPLOMA THESIS

The thesis topic should be indicated before the start of the diploma semester.
For this purpose, an application for the topic of the diploma thesis should be submitted in the USOS APD system:
 

  • The application is set up by the thesis supervisor, in consultation with the student he/she fills in the thesis data, then the student signs the application (electronically in the system) - deadline by the end of winter semester
  • before the beginning of the summer semester , the relevant Faculty Committee approves the thesis topic card.
     

By 30 June of the summer (diploma) semester, the thesis should be uploaded to the USOS APD system - the deadline for the thesis submission is the moment when the thesis is accepted in the system by the Promoter (after reading the result of the JSA anti-plagiarism examination) - NOTE - the time for the examination should be taken into account - from 24 to 48 h (in case of high occupancy).
In the case of engineering diplomas, it is not possible to realise own topics. Materials for engineering dissertation topics can be found on the platform ekursy.put.poznan.pl



OBRONA PRACY DYPLOMOWEJ (czas trwania ok 1h)/DIPLOMA THESIS DEFENSE (duration approx. 1 hour):


CZĘŚĆ OTWARTA

Obrona pracy dyplomowej jest publiczna, można zaprosić na nią gości - wyjątkiem może być sytuacja pandemiczna i nałożone ograniczenia. Obrona nie może być w żaden sposób rejestrowana przez osoby obecne na sali.

  1. Otwarcie obrony przez Przewodniczącego Komisji w imieniu Dziekana WA PP.
  2. Prezentacja pracy: Dyplomant ma 10-15 minut na przedstawienie swojej pracy dyplomowej. 

Dyplomant drukuje plansze dyplomowe i przynosi je na Wydział w wyznaczonym dniu (harmonogram). 

W dniu obrony plansze są przenoszone do wyznaczonego pokoju, w którym odbywa się egzamin dyplomowy. Dyplomant przynosi makietę projektu.

W trakcie prezentacji projektu Dyplomant może korzystać z wydrukowanych plansz lub przedstawić prezentację multimedialną. Nie ma możliwości dodawania elementów nie uwzględnionych wcześniej lub poprawiania fragmentów pracy dyplomowej i projektu. Ocenie Komisji podlega zakres pracy wgrany do sytemu, członkowie Komisji przed obroną zapoznają się z cyfrowymi wersjami plansz oraz pracą pisemną. Recenzent wpisuje na ich podstawie opinię do systemu.

Makieta fizyczna projektowanego budynku lub zespołu jest prezentowana Komisji na zakończenie tej części.

  1. Recenzja pracy: Recenzent czyta przygotowaną recenzję, po wysłuchaniu całej recenzji Dyplomant odpowiada na pytania Recenzenta.
  2. Dyskusja: Przewodniczący Komisji rozpoczyna dyskusję dotyczącą pracy dyplomowej. Głos w dyskusji mogą zabrać wszystkie osoby obecne na sali.

OPEN PART

The defense of the diploma thesis is public, guests can be invited to it - an exception may be a pandemic situation and imposed restrictions. The defense cannot be recorded in any way by anyone present in the courtroom.

  1. Opening of the defense by the Chairman of the Committee on behalf of the Dean of the Faculty of Science and Higher Education.
  2. Presentation of the thesis: The graduate has 10-15 minutes to present his or her diploma thesis.

The diploma student prints the diploma boards and brings them to the Faculty on the designated day (schedule).
On the day of defense, the boards are moved to a designated room where the diploma examination takes place. The graduate brings a model of the project. During the project presentation, the Student may use printed boards or present a multimedia presentation. It is not possible to add elements not previously included or to correct parts of the diploma thesis and project. The Committee evaluates the scope of work uploaded to the system, and before the defense, Committee members read the digital versions of the boards and the written work. Based on them, the reviewer enters an opinion into the system. A physical model of the proposed building or complex is presented to the Commission at the conclusion of this part.

  1. Review of the thesis: The reviewer reads the prepared review, after listening to the entire review, the Student answers the Reviewer's questions.
  2. Discussion: The Chairman of the Committee begins a discussion regarding the diploma thesis. All people present in the room can take part in the discussion.


CZĘŚĆ ZAMKNIĘTA

(na sali pozostaje jedynie Dyplomant oraz Członkowie Komisji):

  1. Egzamin dyplomowy: Komisja zadaje Dyplomantowi 3 pytania. Aby zaliczyć egzamin, Dyplomant musi uzyskać pozytywną ocenę przynajmniej na dwa z nich.
  2. Narada: Dyplomant opuszcza salę, Członkowie Komisji ustalają oceny za przebieg obrony, pracę dyplomową oraz pytania egzaminacyjne. 

CLOSED PART

(only the Student and the Committee Members remain in the room):

  1. Diploma examination: The committee asks the diplomat 3 questions. To pass the exam, the Student must obtain a positive grade for at least two of them. 
  2. Meeting: The Student leaves the room, the Committee members determine the grades for the defense, the diploma thesis and the exam questions.


CZĘŚĆ OTWARTA

  1. Ogłoszenie wyników: do sali wraca Dyplomant oraz goście, a Przewodniczący Komisji ogłasza wynik obrony.
  2. Dyplomant, którego praca została oceniona na ocenę 5,0, ma obowiązek pozostawienia wydrukowanych plansz na Uczelni. Plansze można odebrać po upływie jednego roku.

OPEN PART

  1. Announcement of results: the Student and guests return to the room, and the Chairman of the Committee announces the result of the defense.
  2. The Student whose work has been assessed with a grade of 5.0 is obliged to leave the printed boards at the University. The boards can be collected after one year.
     

Zakres zagadnień egzaminacyjnych
Scope of exam issues
Tematy prac dyplomowych inżynierskich RA 2023/2024 Architektura - Topics of engineering diploma theses AY 2023/2024 Architecture